Veelgestelde vragen
Kan mijn kind ook een halve dag komen?
U beslist zelf hoelang uw kind op een dag op de opvang binnen de openingstijden blijft. Maar wij berekenen voor de vergoeding altijd hele dagen van 08.00 uur – 18.00 uur.
Is het kinderdagverblijf ook in de zomervakantie open?
Moet ik extra betalen voor voeding en luiers?
Voeding en luiers zijn bij de prijs inbegrepen. Alleen heel speciale dieetvoeding dien je zelf mee te nemen. Als je kind een speciaal dieet volgt, dan houden wij daar uiteraard, binnen de mogelijkheden van ons kinderdagverblijf, rekening mee.
Is het mogelijk om een dag eenmalig om te ruilen?
We begrijpen dat het fijn is als je soms eenmalig van de opvang gebruik kan maken op een andere dag. Dit kan zijn door een extra dag af te nemen of de opvangdag eenmalig te ruilen naar een andere dag. We kunnen niet garanderen dat dit altijd lukt. In overleg met de leiding gaan we samen kijken wat de mogelijkheden zijn. Uiteraard dient u dit wel ruim van tevoren door te geven.
Waarom moet ik mijn kind afmelden?
Ik heb een klacht
De interactie tussen pedagogisch medewerker en kind staat bij ons centraal. Elkaar zien, écht zien is iets waar wij elke dag de tijd voor nemen. Op die manier werken wij dagelijks aan de kwaliteit op onze groepen.
Om een goed beeld te krijgen van hoe de opvang op onze groepen wordt ervaren, vragen we via tevredenheidsmetingen regelmatig naar je ervaringen. Dit levert ons waardevolle informatie op waardoor wij ons continu kunnen blijven ontwikkelen. Ondanks dat, kan het voorkomen dat je als ouder toch niet tevreden bent en een opmerking, wens of klacht hebt. Bespreek dit dan met de medewerker of leiding. Komen jullie er niet uit, laat het ons weten via klacht@kindcentrumstepbystep.nl met het onderwerp ‘klacht’. Je klacht wordt in behandeling genomen volgens onze klachtenprocedure. Hoe deze procedure verloopt, lees je in ons klachtenreglement (pdf).
Mochten er klachten binnen komen dan worden deze geanalyseerd en waar nodig ons beleid aangepast. De uitkomst hiervan lees je in ons klachten jaarverslag. Klachten proberen we zoveel mogelijk samen, in gesprek met elkaar op te lossen. Mocht je desondanks niet tevreden zijn over een klachtafhandeling, dan kun je terecht bij de geschillencommissie.
Is mijn kind verzekerd?
We raden aan een eigen WA-verzekering voor je kind af te sluiten.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het zoekraken of beschadiging van persoonlijke eigendommen van kinderen en/of ouders. Ouders zijn wettelijk aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door hun kind tijdens het verblijf op de vestigingen. We raden je dan ook aan een eigen WA-verzekering voor je kind af te sluiten.
Maak een afspraak
Op zoek naar een kinderopvang in de regio Zwijndrecht? U kunt geheel vrijblijvend langskomen voor een kennismaking. Neem contact met ons op door te bellen of ons formulier in te vullen.